onsdag 20. mai 2009

Mirjams sang



”Profetinnen Mirjam, Arons søster, tok en tromme i hånden, og alle kvinnene gikk etter henne med trommer og dans. Mirjam sang fore: Lovsyng Herren, for han er høy og opphøyet…….”

2.mos 15:20-21


Ved Jesu Kristi nåde har vi alle fått mulighet til å kommunisere med Gud, slik han har tenkt det fra begynnelsen. Jeg har en drøm om å være med å legge til rette for at flere kan finne ”sitt språk” med Gud, og bli bedre kjent med ham, seg selv og andre.

Jeg tror tilbedelse er en respons på Gud, hans hellighet, rettferdighet og kjærlighet. Noe som oppstår naturlig gjennom bedre kjennskap til ham.

Tid: Tirsdager kl. 12.30 - 14.30

Sted: Kirkesalen i Tønsberg frikirke

For: Alle

Det vil bli lagt til rette for profetisk dans, kunst, skriving og lignende, men det er ikke noe krav om å bruke dette. Jeg vil ta med tøystoffer og flagg, tegnesaker, skrivesaker, puter og pledd i første omgang. Fint hvis andre bidrar med dette også.

Vi setter på lovsangsmusikk, hvis ikke det er musikere og sangere der som jeg har bedt lovsynge.

Ta gjerne med barn, de har et naturlig forhold til det kreative. Vi voksne har noe å lære av dem.

Vi begynner med å spise lunsj sammen. Ta med brød og et pålegg eller matpakke!

Kaffe / Te / ordner jeg.

Det blir også en andaktstund, hvor vi leser fra bibelen og snakker sammen.

Ingen påmelding.

Fritt å komme og gå når du måtte ønske innen tidsrammen 11.30-14.00.

Lurer du på noe, spør!!!


Malene Vara

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar